The Definitive Guide to بیماری و درمان قند خون

Wiki Article

یکی از چیزهایی که قند خون را پایین می اورد خربزه تلخ یا کارلا است. خربزه تلخ، به جای تمرکز بر یک نوع ارگان یا بافت، به بهبود متابولیسم گلوکز در سطح سلولی کمک می کند و سطح قند خون خود را به طور کلی کاهش می دهد.

علاوه بر کاهش قند خون به کاهش کلسترول نیز کمک می‌کند و در درمان دیابت و چاقی نیز مفید است.

اگر سطح این تست بالا باشد، یعنی فرد با دیابت کنترل‌نشده مواجه است. نتایج آن با درصد بیان می‌شود:

در حالی که آب برای هیدراته ماندن بهترین است، می توانید نوشیدنی های کم کالری و کم قند را نیز انتخاب کنید.

نمونه هایی از غذاهایی که در هر دسته کربوهیدرات مناسب هستند عبارتند از:

۱- از غذاهای با قند ساده یا کربوهیدراتی استفاده نکنید یا کم کنید.

سعی کنید مدت زمان ناشتایی را رعایت کنید. اگر زودتر یا دیرتر برای انجام آزمایش قند خون ناشتا، اقدام کنید، ممکن است نتیجه آزمایش خون با خطا مواجه شود.

به طور کلی، هدف شما باید این باشد که یک تا دو ساعت پس از صرف غذا یا میان وعده، سطح قند خون زیر ۱۸۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد.

قند خون بالا، بیماری خاموشی است. این بیماری چنان آهسته در وجودتان رشد می‌کند که اصلا متوجه آن نمی‌شوید. اختلالات بینایی (تاری دید)، آسیب‌های کلیوی، بیماری‌های قلبی مرض قند یا دیابت و عروقی و فشار خون بالا از عوارض جدی دیابت به‌شمار می‌روند.

اگرچه ممکن است در برخی مناطق برگ انبه در دسترس نباشد، با این حال برگ انبه از بهترین داروهای خانگی برای پایین آوردن قند خون است.

برای انجام این تست نیازی نیست ناشتا باشید و در هر ساعتی از روز می‌توانید برای نمونه‌گیری اقدام کنید. این تست بیشتر برای افرادی تجویز می‌شود که به دیابت نوع ۱ مبتلا هستند و پزشک یک بررسی سریع از وضعیت آنها را می‌خواهد.

سطح قند خون شما تحت تأثیر غذایی که می خورید ، سن ، استرس ، فعالیت بدنی ، سیگار کشیدن و مصرف الکل است.

مطلب مرتبط:  درمان قطعی دیابت به طور طبیعی فقط در هشت روز

ریشه جینسنگ را می توان به شکل پودر، روغن یا ریشه کامل در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی طبیعی پیدا کرد و می توان آن را به شکل چای استفاده یا به غذا اضافه کرد.

Report this wiki page